Lego STEAM Park on vahva!

12.03.2018 toimus koostöös firmaga Insplay meie lasteaia Lego STEAM Park teemaline meediaüritus. Üritusele olid kutsutud ümberakudsete lasteaedade juhid ja õpetajad ning omavalitsuste esindajad.

Ürituse eesmärgiks oli tutvustada Lego Educationi uut õppeostarbelist komplekti, mille sihtrühmaks on 3-6 aastased lapsed. Enne ürituse toimumist oli meil võimalik põgusalt tutvuda komplektiga ja viia lastega läbi õppetegevusi. Ürituse ajal jagasid külastajatel oma kogemusi meie õpetajad Elina Jõgi, Sigrit Ertel, Tea Hermann ja Helena Rööpman.

LEGO Education STEAM Park mängukomplekt toetub  STEAM ehk teadus-, tehnoloogia-, inseneeria-, kunsti- ja matemaatikaoskustele. Neid peetakse 21. sajandi oskusteks, mille arendamine on oluline juba alushariduses.

LEGO Education ametliku koostööpartneri Insplay tegevjuht Andres Sirel ütles: “Meil ei ole kahtlustki, et väga paljud lasteaiaõpetajad viivad juba täna läbi erinevaid õpitegevusi, mis toetavad STEAM-oskuste arengut. LEGO Education STEAM Park õpilahendus võimaldab õpetajatel süsteemsemalt nende oskuste õpetamisele läheneda, aidates läbi mänguliste õpitegevuste lastel omandada teadmisi valdkondade üleselt, lähtudes holistilisest õpikäsitusest. Nii toetame laste uurimuslikku ja teaduspõhist lähenemist, loomuomast uudishimu, õpimotivatsiooni ning kõiki 21. sajandi oskusi nagu loovus, kriitiline mõtlemine, ruumiline visualiseerimine jne. Neid arendades toetame laste kujunemist elukestvateks õppijateks, kes suudavad mõelda paindlikult ja loominguliselt. Nii toetame omakorda väikeste geeniuste arengut, kes täidavad meie tuleviku töökohad. Seetõttu on meil eriti hea meel, et Lohkva Lasteaed kuulub nende sekka, kes on otsustanud olla eeskujuks teistele, võttes endale innovaatiliste õpivahendite rakendamise eestvedaja rolli.“

Meie õpetajad on komplektist väga vaimustuses, sest see võimaldab panna lapsed koostööle ja suunata neid erinevate oskuste omandamisele nii, et lapsed ei saa ise arugi kui palju uut nad õpivad. Õpetajate arvates on Lego STEAM Park väga hea abiline lapse arengu analüüsimise protsessis ja mis kõige tähtsam, lastele meeldib selle komplektiga tegutseda, mida on näha ka järgnevast videost.

Advertisements

Eesti Vabariigi President Kersti Kaljulaid tänab Naerulindude rühma

Meie Naerulindude rühm on tuntud oma loovate ja omapäraste joonistuste ja meisterduste poolest. Selle eest peame tänama Naerulindude rühma töökaid õpetajaid Kaid, Mallet ja Annet.

Selle õppeaasta suursündmuseks Naerulindude rühmas võib pidada Eesti Vabariigi Presidendile vabariigi 99. aastapäevaks koostatud laste joonistuste albumit, mis saadeti postiga President Kersti Kaljulaidile.

Albumi koostmises osales kogu rühm.

Kingituse jõudmist Presidendi lauale vaadata siit.

Aprillis saabus meie lasteaia postkasti presidendi tänukiri Naerulindude lastele ja õpetajatele. Õpetajad ja lapsed olid väga liigutatud, et nende tööd oli märgatud ja neid peeti meeles. Aitäh President Kersti Kajulaid!

DSCN2544 (2)DSCN2551

Selline tänuavaldus on suureks tunnustuseks ja motivatsiooniks, et  ka edaspidi   koos lastega võtta ette sarnaseid projekte.

Jõudu ja palju toredaid ideid Naerulindude rühma õpetajatele ka edaspidiseks!

JOONISTADA SAAB KA TEHNIKAT KASUTADES!

Õpetaja Tea Hermann kirjeldab oma läbiviidud kunstitegevust.
Eilse tuulise ilma kiuste käisime meie Naerulindudega õues GPS kunsti tegemas. GPS kunst on üks võimalus kuidas siduda IKT vahendeid lasteaia igapäevasesse õppe- ja kasvatustöösse.
Hommikuringis tutvustasin lastele päeva tegevusi ning selgitasin GPS kunsti tähendust. Edasi läksime jalutama ja  meie jalutuskäiku jäädvustas nutitelefoni programm „Endomondo“. Meie teekonnast moodustus „Endomondo“ programmi abil kujutis. Hiljem lasteaeda tagasi jõudes joonistasid lapsed tekkinud kujutisest pilte. Peale joonistamist said kõik lapsed õpetajale eraldi jutustada, mis on just tema pildile joonistatud (seda filmis õp. sülearvutiga, nii, et filmimise ajal lapsed nägid ennast ekraanilt).
Laste arvates võis tekkinud kujund olla: piparkook, rätik, jõuluvana kotike, tutimüts, buss, lilled, hea koletis, hai või laev.
Laste emotsioonid peale tegevust:

  • Küsimuse peale kuidas sulle selline tegevus meeldis vastas üks poiss: „Mulle meeldis kui programmi käivitades ütles naisehääl „Go“ see tekitas põneva tunde.“
  • Õhtul kui üks lapsevanem oma lapsele järgi tuli, oli laps väga elevil emale seletama mida me kõike täna tegime ning ta ütles: „Meil oli täna väga põnev päev“.
  • Järgmise päeva hommikul proovis teise lapse ema lapse seletuse järgi mõistada täpselt kust pidi me liikuma hakkasime ning kuhu läksime. Õpetaja selgitamise abil said kõik küsimused vastused.

 

Laste fantaasial pole piire – ühest kujundist tulevad väga erinevad pildid. GPS kunsti võib ju ka koos ema ja isaga teha, minnes koos lapsega välja liikuma ja kasutades Endomondot.

Liikumine ja Loovus käsikäes!

Kasutatud pildid on autori erakogust.